28 januari 2012

0kommentarer

Bolero var himla fin idag faktiskt! Först skrittade och travade vi lite på grusvägarna i skogen sen gick vi till backen där vi brukar klättra. Det var inte alls halt där så han fick gå upp och ner några gånger, han blir alltid så lösgjord och fin när man klättrar. Det är väl för att när han går nerför måste han sätta under bakbenen och när han går uppför måste han använda ryggen. Så han var gör fin i formen efter det, då passa jag på att ta lite galopp på gräsvallen. Började med hans normalt svåra varv vänster, men han var bara helt underbar där. Han vill ju annars jämt gå utåtställd där men inte idag, lagom ställd och fin galopprytm. Avslutade med galopp i höger varv där han hade lite svårare att komma runt innerskänkeln men det släppte efter en stund och han blev lika fin där. Väldigt nöjd med honom idag!

Bild från idag när jag skrittade av (brukar gå sista biten med honom ist för o sitta på)

När jag var klar med Bolero städade jag ur sadelkammaren och putsade allt läder som jag inte använder så ofta. Grymt tråkigt men det måste göras ibland så det känns bra o hade gjort. Plockade ordning lite allmänt också då det bara blir att jag slänger in allt i sadelkammaren nu för att det är värme på där inne. Slängt in lite schabrak i tvätten osv. så nu är det snyggt och fint där inne så länge det varar.

Mitt nya favoritschabrak från Schockemöhle, köpt på Skövde Ridsport.

Kommentera

Publiceras ej