21 januari 2012

0kommentarer

Om man nu kan kalla det ridpass ens. Jag skrittade i 50 min eller jag ville skritta och Bolero höll på o explodera av överskottsenergi för han vila ju igår, så det blev passage och annat kul. Anledningen till att det bara blev skritt var ju såklart underlaget, stenhårt och dessutom blåste det och precis när vi red iväg började det även snöa. Så jag höll på o frysa ihjäl som vanligt, är väldigt frusen av mig, särskilt händerna, usch. Man blir så omotiverad den här tiden på året, ca två månader kvar innan det är vår och allt är kallt och fruset. Det är bra mkt roligare att ha häst när det är varmt. Men det är bara att bita ihop och ge sig ut på skrittrundor just nu för Boleros skull, så att han får röra på sig lite i alla fall.

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig iordning för ett stort 50-års kalas ikväll, kul och slänga av sig ridkläderna och klä upp sig ibland också. Ha en trevlig lördagskväll på er så hörs vi imorgon :)

Kommentera

Publiceras ej