14 Januari 2012

0kommentarer

Äntligen har jag klippt Bolero igen, det är så sjukt tråkigt o klippa och man får små hår som sticker o kliar precis överallt! Men nu är det gjort och jag hoppas det dröjer till nästa höst innan jag behöver göra det igen.

Bolero har blivit himla snäll med klippningen nu faktiskt, när jag fick honom hade han aldrig varit klippt. Första gången jag klippte så blev det bara halsen och han var helt hysterisk och kasta sig o gick inte o ha uppbunden, min vän Elin fick stå i hålla i honom. Året efter började vi helklippa och nu har han varit helklippt varje vinter. Inte benen då och i år har han varit så snäll att det t.o.m gått att klippa halva huvudet. Man märker att han inte tycker det är kul men han litar på mig nu och vet att det inte är farligt så han är snäll o står ut helt enkelt ;)

Hur gör ni med era hästar? klipper ni bort all päls, ben, huvud osv eller gör ni någon slags halvklippning? Eller kanske klipper ni inte alls, vilket jag nog tycker är snyggast egentligen, men ska man träna så går det inte o ha en liten lurvboll till häst ;)

Kommentera

Publiceras ej