Dagens Ridpass

0kommentarer

Blev kombinerad uteritt med det arbetet jag tänkt göra imorgon, alltså galopparbete. Men eftersom att det ska bli ca 10 minus här nu i några dagar så ville jag rida lite hårdare idag när det bara va ca 3 minus. Man måste ha så mkt kläder när det är kallt så det går ju knappt o röra sig på hästen plus att händerna fryser fast i tygeln typ :P Till dagen då, första skritt och trav på grusvägarna i skogen sen gick jag ut på den vanliga gräsvallen där jag brukar rida nu. Började med vänstergaloppen och lät honom rulla på ett varv runt hela ängen eller åkern eller vad man nu säger. Och han var inte nåt dragig eller stark utan höll ihop galoppen ett helt varv, så duktig! Sen gick jag över i höger och gjorde samma sak, där blev han lite starkare och springigare mot slutet. Men det märks verkligen att ju starkare han blir i galoppen ju mindre har jag i handen, sen klart mot slutet när han blir tröttare att han ligger på mer men jag är mkt nöjd med honom idag också ;) Och vänstervarvet som har varit det svåra varvet känns som hans bästa varv nu, han är jobbigare i högervarv istället.

Kommentera

Publiceras ej