Dagens Ridpass

0kommentarer


Blev dressyr, gjorde lite allt möjligt för jag hade ingen direkt plan. Måste skärpa mig med det igen och verkligen lägga upp vad jag vill ha ut av passet och vilka övningar jag ska göra osv. Men jag är sjukt omotiverad just nu! I alla fall började jag med att värma upp på serpetiner, som jag alltid gör, dags för variation? Gjorde det i både skritt och trav. Sen för att få honom rund red jag en övning som jag sett på hippson (se bild) som skulle vara bra för pigga hästar och det kändes som jag kom åt honom bra men han tyckte det var jobbigt så han försökte takta iväg. Efter den övningen red jag på hela spåret och ställde honom ut på långsidorna samtidigt som jag flytta in baken för att får honom o lägga mer vikt på bakbenen. Sen avslutade jag med att trava på serpetiner igen, och han kändes väldigt lösgjord och fin :)

Måste passa på att tipsa om Hippson.se dom har många väldigt bra övningar, jag kollar nästan in där varje dag för att få inspiration. Det finns både dressyr, markarbete och hoppövningar för alla nivåer. Det står hur man ska göra övningen och vad syftet med den är, och väldigt många av övningarna kan man göra olika svåra och de flesta passar även unghästar.

Kommentera

Publiceras ej