Dagens Ridpass

0kommentarer

Som sagt var det ju hoppträning på schemat för lille Bollen idag, han skötte sig fint. Förutom att han drog iväg när jag skulle hämta honom i hagen o sprang runt med grimskaftet hängandes o slängandes runt benen, men nåt bus måste han ju hitta på. Det var ju en privatträning så Erika hjälpte mig när jag red fram för o få honom lösgjord och mjuk, och han kändes väldigt bra. Han blir ju annars spänd så fort han ser bommar men idag var det inte så farligt. Sen när vi började med hinder så blev han ju vrålpigg och hoppa av typ ett språng för tidigt så han fick bara ligga och rulla på en oxer några gånger tills han lugnat sig. Då kunde jag rida galoppen bättre och han var verkligen med och slängde inte alls med huvet. Det var ett lagom pass och vi sluta när det kändes bra, nu hoppas jag på vår så att jag kan hoppa lite mer hemma så att han slipper bli så jäkla taggad varje gång ;)

Kommentera

Publiceras ej