Dagens Ridpass

0kommentarer

Bolero: Han fick gå ett markarbetespass i paddocken, äntligen har den torkat upp lite så det gick o rida! Hade bara fem bommar på ena långsidan med ca 1,25 m mellanrum. Tanken var att rida över dem tills han gjorde det någorlunda lugnt och fint.

Jag red i ca 1,5 timme, då kan ni ju tänka ut själva hur tokig han blev över dessa små bommar som låg på marken, herregud alltså. Han tog dem i slängtrav för att sen dra iväg i galopp direkt efter, sen vägrade han och göra nåt annat än och galoppera så det blev galopp över travbommarna, tror han trampa sönder nån bom till och med, han tänker inte på dem utan han ska bara springa. Sen var det bockningar, backuter och små stegringar innan han till slut travade över med nåt som liknade travtakt, då bestämde jag mig för att avsluta övningen för idag och trava ner honom lite på vägen, där var han faktiskt fin.

Cleo: Ska ju försöka sätta igång henne så smått nu när det äntligen börjar bli vår. Jag red henne bara i ca 40 min idag, barbacka. Och hon var också väldigt pigg, red runt lite på stubbåkrarna men det var så blött så man sjönk typ till knäna. Hon var annars ganska mjuk och fin i formen men lite för mkt energi där också idag.

Paddocken idag, fem bommar kan verkligen liva upp ett ridpass!

Kommentera

Publiceras ej