Dagens Ridpass

0kommentarer

Bolero har vilat både Torsdag och Fredag så idag var jag bara tvungen att rida. Det blåste storm och regna/snöa men det var i alla fall uppehåll när jag red. Han var spänd och tittig till en början men jag arbetade honom i skritt i ca en timme, olika övningar med skänkelvikningar och öppna/sluta. Det blev han ganska avslappnad av så jag kunde även köra lite travarbete vilket han faktiskt gjorde helt okej idag.

Snön har även börjat smält bort vilket är väldigt skönt tycker jag, har kunnat vara ute i stallet och greja i typ fyra timmar utan att frysa ihjäl. Har putsat min hoppsadel och tvättat stigbyglarna (dom är i plast). Jag är otroligt dålig på att putsa min sadel alltså, brukar göra det ibland innan tävling men nu var det länge sen jag tävla så det var verkligen välbehövligt ;)

Kommentera

Publiceras ej