3 Februari 2012

0kommentarer

Nu har vinter verkligen kommit hit, eller ja i alla fall kylan. Vi har väl runt 15 minusgrader just nu och så ska det tydligen vara hela helgen. Vi har inte mkt snö i alla fall det är jag otroligt glad för men ändå, man är rätt trött på och släpa vattenhinkar hela dagarna för att hästarna ska ha tillgång till vatten i hagen osv. Jag är otroligt glad att jag har varmvatten som inte fryser i stallet nu, för några år sedan bar jag vatten från källaren, fattar inte hur jag orkade.

Men inte klaga för förra året var det ju en meter snö o 20 minus i flera månader, nu är det ju bara två vintermånader kvar i princip och har vi tur kommer våren redan i mars :) Får dock se hur mkt ridning det blir i helgen då jag verkligen hatar att frysa om händerna, det gör såå ont :/ Men Bolero är super pigg så han vill väl mer än gärna ut o jobba.

Dessutom har jag bokat in hoppträning för Erika på torsdag, en privatträning. Har kommit fram till att det är bäst för Bolero att hoppa ensam, han är ju livrädd om de andra hästarna river eller kommer för nära honom osv. Så längtar lite dit faktiskt, hoppas att det inte är så kallt då också!

Är glad för att det inte är såhär mkt snö, fast det blir ju grymt vackra bilder :)

Kommentera

Publiceras ej