25 Februari 2012

0kommentarer

Idag har jag jobbat på mitt "gamla" jobb, alltså ridskolan. Hade hand om stallet och det var roligt att vara tillbaka faktiskt :) En del hästar har man allt saknat men gud vad lerigt det var där i hagarna, jag ska inte klaga på hur jag har det hemma i mina hagar märkte jag.

När jag kom hem så red jag ut Bolero en sväng, ville bara att han skulle få mjuka upp ev. stelheter från igår. Så jag skrittade länge på grusvägarna i skogen och sen fick han cantra lite på ängen i en djup och rund form. Han var superfin, helt lagom pigg. Hade det bettet jag köpte på mässan, ett tvådelat, rörliga ringar och gummiklätt. Vill att han ska ta lite mer stöd så därför valde jag ett tjockare bett. Han verkade trivas med det i alla fall :)

Nu sitter jag och kollar på svtplay som sänder direkt från Göteborg Trophy, Roffe var nolla i grunden och går ut sist i omhoppningen. Jag ska hålla alla tummar, man blir så nervös när han rider även om det brukar se väldigt säkert ut.

Kommentera

Publiceras ej