21 februari 2012

0kommentarer

Idag har det varit riktigt vårigt ute så himla skönt! På förmiddagen var jag på Granngården och köpte mat till Bolero, stamkund där kan man ju lugnt säga :P Sen hem och mocka och rida. När jag borsta Bolero så upptäcke jag att han hade ett sår på insidan högt upp på ett framben, såg ut som han fått in brodden där på nåt sätt. Det var som ett hål så jag kunde flytta på huden typ. Men han hade inte ont av det och ingen feber så jag red som vanligt. Han hade tappat en av broddarna på den hoven igår så jag köpte nya lägre broddar idag på Granngården som han nu går med i fram.

Blev först lite skritt i skogen, men det var is överallt, jag menar verkligen som en skridskobana alltså. Men det gick fint och skritta, dock var Bolero lite spänd och ville trippa fram på isen. Sen gick vi ut på gräsvallen och körde lite galopparbete som han gjorde väldigt bra som vanligt ;)

Ikväll har jag varit på Clinic för Sylve Söderstrand, väldigt kul och lärorikt. Även om det var kallt och sitta i ridhuset i några timmar. Han visade bra övningar för att få hästen lösgjord och på bakdelen, och sen var det några snygga hästar med också. Är verkligen taggad på att bygga upp lite övningar i paddocken nu men den ser väl också ut som en skridskobana kan jag tänka mig!

Kommentera

Publiceras ej