20 februari 2012

0kommentarer

Seriöst är det meningen att man ska frysa ihjäl i detta landet?? När kommer våren, jag orkar inte med kylan mer. Det gick rätt okej att vara i stallet och mocka och fixa sen tänkte jag promenera/longera Bolero lite lätt bara så att han fick göra något idag. Det blåste, regna och var hemskt att vara utanför stallet. Det gjorde ju inte saken bättre att Bolero var på tårna och hoppa iväg för allt och inget. Dock gick han ganska bra när jag longerade.

Han var ngt hög i formen i början men hade en bra takt i traven och sprang inte på, så jag arbeta lite med övergångar och passa på att böja igenom honom i höger sidan då han gärna vill gå vänsterställd jämt. Efter en stund så sänkte han nacken och jobbade på fint. Får väl snart ge mig ut och ta in dom små djuren, kan tänka mig att dom inte gillar vädret så mycket dom heller ;)

Kommentera

Publiceras ej