Vårkänslor i December

0kommentarer

Soligt och snö som smälter, känns mer som vår än vinter. Me likie. Har inte ridit ändå, haha. Har vart annat och fixa med. Har fått hem massa småbalar hösilage idag, super trevliga är dem som levererar och väldigt nogranna med fodret. Köpte av dem i våras och inte en enda bal var dålig, det som jag haft innan har varit så himla blött och det är inte så kul när det fryser eller när man måste ge en bal om dagen för att det bara är vatten.
 
Så ikväll tänkte jag sitta och pussla lite med foderstater för nu har jag analys på hösilaget :) Det är väldigt bra värden så får minska Cleos giva så mycket det går tror jag annars blir hon väl bra rund ^^ Fick även lite foderprover från pavo som jag ska testa av dem och en t-shirt, haha!
 
Någon som har tips på bra foderstatsprogram som är lätta? Vi räknade ju mycket foderstater för hand och på datorn när jag gick i skolan men det har jag ju glömt nu hur man gör, haha.
 
Dom har typ "dagens kund" på sin Facebook sida och idag var det jag, haha ;)
Passa på att gilla Ekby Foder på fejjan

Kommentera

Publiceras ej