19 December 2012

0kommentarer

Idag har jag tömkört Tiffany, första gången jag prova det och hon var såå duktig. Gick fram och tillbaka på vägen för det går liksom inte och gå någon annanstans just nu för snön är stenhård. Vägen var väldigt isig så det blev bara skritt men hon jobba på bra. Känns som hon gjort det förut men dom som red in henne sa att dom inte hade tömkört så antingen har uppfödren gjort det eller så är ponnyn så talangfull att hon redan kan ;) haha.
 
Bolero red jag igår, han känns lite ojämn i sidorna just nu och vill inte riktigt komma fram till vänster tygeln utan förböjer sig gärna där istället och skjuter ut höger bogen. Så fokus igår låg på att få honom jämn på båda tyglarna, jag fick jobba kan jag säga men efter en stund kändes det bättre. Han är så mjuk i halsen nu så det är svårt att rida honom rak, han vill gärna böja hit och dit. Kanske blir lite tömkörning för hans del imorgon ;)
 
Nu ska jag ge mig på filmerna på Tiffan från i söndags, lägger upp dem så fort det är klart!

Kommentera

Publiceras ej