Sadlar igen ..

2kommentarer

Imorgon ska jag ta med Bolero och försöka hitta en bra sadel, känner hur omöjligt det kommer bli när jag skriver det. Tror inte jag någonsin kommer hitta en sadel som jag är nöjd med. Den ska ha höga rundbossor, en bred kanal, mjuk stoppning, stora knästöd, kort anläggningsyta, inte för mkt flatback osv osv. Ni hör ju själva, sadelutprovaren kommer bli tokig på mig och min speciella häst ;)

En sadel som jag helt plötsligt fastnat för är Prestige Arezzo D eller Prestige Venezia, har alltid hatat prestige men nu har jag tänkt om. Den är riktigt fin och jag gillar den vita kanten på bakvalvet, sadelutprovaren jag ska till imorgon säljer inte det märket men om han inte har någon som passar av annat märke så ska jag leta efter en prestige. Den bruna är en Arezzo och den svarta en Venezia, som jag tycker är ganska lik den globussadeln jag har ;)  

    

2 kommentarer

Emily - Ryttarduon!

14 Apr 2012 11:44

Det är inte lätt att vara kräsen eller ha en kräsen häst när det kommer till att hitta sadel haha :)

Elin N

14 Apr 2012 13:07

Sadel är ju det svåraste att hitta något som passar och passar det så gör det bara det ett tag då hästarna oftast ändrar sig i kroppen efter en tid...USCH!

Förresten! De är tvungna att köpa helt ny utrustning till lilla Labolina! För gissa, allt, ALLT var för stort! ;) hahaha

Kommentera

Publiceras ej