Påskafton

2kommentarer

Dålig uppdatering jag vet men det har snöat och varit kallt = Jag blir sur för att jag inte kan vara ute så mkt som jag vill och göra det jag vill med hästarna. Igår mocka jag t.ex. två gånger för att dom fick komma in några timmar på dagen när det snöade som värst, så det har inte hänt så mkt roligt att blogga om heller för den delen.

Idag har det varit roligare, med besök på Skara Hästsport (jag köpte inget, helt otroligt) hade spanat in en gul klocka från Hv Polo men den var verkligen gul och inte sådär ljust gul och fin som mitt schabrak från samma märke så det blev ingen klocka. Har haft en efterlängtad vän här också som fick provrida Nina, nämligen Emelie som faktiskt är den enda av mina vänner som fått rida Bolero, bara det säger ju endel om den tjejen ;) haha.

Nina var snäll och dom tog till och med lite galopp, hon har faktiskt en bra och självbärig galopp. Forsätter verkligen och tro på att hon kan bli fin alltså! Cleo och Bolero har vilat, inget B. tycker är sådär nummer ett på hans lista av roliga saker att göra, haha :P

Nu ska jag ge mig ut och lasta ur lite spån ur bilen, fixa höpåsar till morgondagen och ta in hästarna. Borsta Bolero lite också, såg att han inte såg alltför ren ut. Det är vad en hästtjej gör på Påskaftonskväll, love it ;)


Emelie & Nina idag ;)

2 kommentarer

Emily - Ryttarduon!

08 Apr 2012 11:45

sv: Verkligen! Det ska ju inte behöva kosta nästan 1000 kr för att öht kunna tävla detta året.. då struntar jag hellre i det och åker på nån pay & ride liksom :P

Emelie

08 Apr 2012 12:24

oh va fint du skrev om mig haha tack;)

Kommentera

Publiceras ej