Dagens Ridpass

0kommentarer


Bolero: Hade tänkt och skritta ut en sväng men han hade andra planer, passagetrav och galoppslutor till exempel. Det är inte lätt och heta Bolero och ha massa överskottsenergi och vara överlycklig att få komma ut i skogen igen.

Han var ändå duktig tycker jag, travade och galoppade lite på ängen också bara för och känna på sadeln. Den är så grymt skön så jag vet inte vad, den ligger helt stilla på honom även när han hoppar och skuttar runt, jag får en naturligt bra sits och slipper rätt till mig själv hela tiden, det är bara att sitta där man hamnar och jag kommer åt honom mycket bättre med skänklarna.

Det är såklart himla ovant för både mig och Bolero men om nån vecka har vi nog ridit in oss ordentligt och förhoppningsvis gjort av med Boleros överskottsenergi så att han kan jobba avslappnat ;)

Nina: Longering då hon vilat i ca en vecka för att min tid har helt enkelt inte räckt till, Bolero går ju alltid i första hand men nu är hon på G igen!


Okej sista sadelbilden på den här bloggen nu på ett tag jag lovar, men ville visa en bild till så att ni ser att sadeln inte ligger i bakvikt, bilden är dessutom tagen efter dagens ridpass :)

Kommentera

Publiceras ej