Dagens Ridpass

0kommentarer


Bolero: Skrittade till Sörbo och vände där och gick sen till klätterbacken och red upp där en gång. Han har ju vilat ett tag nu så får börja lite lugnt i alla fall. Dock blev det inte mycket skritt utan passagetrav eller nån blandnig mellan skritt och trav, haha. Sen fick han galoppera lite på fältet och blev lite väl pigg och stark där men efter en stund slappnade han av. När vi skulle hem så fick jag rida på volter eller serpentiner för att hålla honom lugn, då är det tur att det är stora stubbåkrar man rider på ;) Han var mer än nöjd när vi kom tillbaka över att få arbeta lite.

Nina: Red en runda i skogen faktiskt, första gången hon går så långt från gården. Hon försökte vända hem några gånger men gav sig ändå ganska snabbt. Sen var ju allt farligt, hur man nu hittar nåt farligt på en tom stubbåker? Så hon var spänd hela rundan men gjorde ju inget dumt mer än att hoppa iväg ibland. Hon verkar ändå tycka det är roligt att få komma ut o göra nåt :)

Cleo: Vila

Jätte kul att kunna skriva Dagens Ridpass igen, känner mig mycket mer motiverad nu när Bolero är igång igen. Och vet ni vad han har kvar sin bra kondition, trodde ju att han skulle tappat ganska mycket nu men han var inte ens lite svettig vid sadelgjorden och verkade knappt uppvärmd efter dagens pass. Jag har gjort en videoblogg från stallet idag med men jag vet inte om jag vågar lägga upp den, haha.

Kommentera

Publiceras ej