27 April 2012

0kommentarer

Vilken vecka detta har varit alltså, hoppas helgen blir mkt lugnare. Och att jag får mer tid till att uppdatera här! Jag har spenderat mkt pengar på min häst idag, men det är han värd ;) Som ni kanske redan gissat så var jag och betalade sadeln idag. Förstår inte ens vad jag har tvekat på?

Linda på Skövde Ridsport är otroligt duktig, hon var här och provade ut sadeln, såg när jag red i den, värmde om bommen så att den passar perfekt efter måttet som han har nu, dessutom öppnade hon hela sadeln och kollade bommen och stoppning och allt innan jag fick sadeln. Köpte även ett par stigläder från dem när jag ändå var inne. Angående att ni tycktet sadeln låg i bakvikt tror jag beror på bilderna, inget som varken Linda på Skövde Ridsport tyckte eller min dressyrtränare Madde heller påpekade, plus att det kändes super när jag red i den ;)

Har hunnit med en sväng på Skara Hästsport också och inhandlat en ny Eric Le Tixerant sadelgjord för Bolero har tydligen lagt på sig endel då den gjorden jag köpte i somras (115 cm) inte ens går att ha på första hålet. Så nu fick han en brun fin (125 cm), dom sadelgjordarna borde alla hästar ha alltså så himla bra. Är det nån som vill köpa min svarta 115 cms så hör av er till [email protected] :) Blev även ett par gula eskadronlindor som kommer passa så sjukt bra till mitt gula hv polo schabrak och en delta som kan vara bra o ha när man promenerar med träns på.









Imorgon kan jag vakna och tänka att idag ska jag rida MIN häst i MIN sadel, Whata Feeling!?!

Kommentera

Publiceras ej