13 april 2012

0kommentarer

Jag vet inte vad som händer just nu alltså men bloggar det gör jag inte i alla fall. Har dålig motivation till hästarna just nu och det är ju hästdelen av mitt liv jag skriver här så ja har inte mycket att skriva. Hoppas på att det blir roligare när Bolero är igång igen, eller jag vet att det blir roligare då ;)

Igår var hovslagaren här och skodde Cleo och Bolero, Nina hanns tyvärr inte med så han kommer på måndag och skor henne runt om. Då han tyckte det var akut för hon går på sulorna så hon behövde även i bak, vilket han inte hade tid till igår. Cleo fick liknande skor i fram som hon haft innan jag bytte hovslagare, dom är lite rundade och har sidokappor så att hon ska rulla över lättare = slippa snubbla.

Idag har jag faktiskt longerat Bolero i 15 min, han såg sjukt fin ut jag vill rida nu! Inte det minsta halt, enda gången han visa hälta var ju när vi var inne på kliniken, inte sett nåt innan eller efter, knepigt. Tycker dock att han är lite gallig i det benet men jag överanalyserar väl som vanligt.

Clara red Cleo en sväng så hon har motionerat och Nina fick vila. Vill inte göra något med henne för hovis trodde ju att hon hade väldigt ont av att inte ha skor, väntar tills måndag, vänta vänta det är det enda man gör ;)

Kommentera

Publiceras ej