1 April 2012

0kommentarer

Att bära ut vattenhinkar till hagarna var verkligen precis det jag ville göra imorse, eller inte. Minusgrader gör allt tusen gånger jobbigare alltså, fram med vintertäcken och vattenhinkar och varmvatten igen. Trodde att våren hade kommit nu men det ska tydligen vara kallt ett tag framöver.

Till hästarna då, Bolero hade jag inne i nån timme och borstade, flätade manen, olja in hovarna och såklart fick han massa godis och pussar. Imorgon ska jag nog skritta honom lite i dressyrsadeln om han inte verkar alltför pigg, han har fart runt i hagen och showat med sin snygga trav och sjukt höga bocksprång idag ^^

Nina fick också en ordentligt omgång med borsten, tror jag låter henne vila tills torsdag när hon får skor, dels för att hon är ömfotad men också för att hon känts lite matt. Är nog bra med en liten paus så att hon inte blir överansträngd nu i början.

Cleo red jag i paddocken, barbacka i snöstorm, härligt värre. Ett lätt stretchpass på 30 min bara och hon var så fin, gjorde några framdelsvändningar annars fick honom mest bara jogga runt på spåret i en låg och rund form och stretcha ut helt enkelt. Väldigt nöjd med ponnyn ♥


Tog en bild på Boleros rygg förut, är den rak/svängd? Nån som har tips på sadel som kan ligga bra??

Kommentera

Publiceras ej